Selv om spill via strømmetjenester så langt bare har en liten del av markedet, vil utviklingen helt sikkert bare gå en vei i tiden som kommer. Det er nesten ingen som kjøper fysiske CD-er eller filmer lenger, og når en virkelig brukervennlig strømmetjeneste kommer på banen vil den helt sikkert ta en stor markedsandel.
Fordelene med strømming av spill er i stor grad de samme som er relevante for musikk og film. Spillere vil få umiddelbar tilgang til ekstremt mange spill, og vil kunne begynne å spille helt uten ventetid. Det vil sannsynligvis også være mulig å få tilgang til flere spill til en billigere penge.
Ulempene kan henge sammen med ustabilt nett, selv om 5G og andre nye teknologier lover enda høyere netthastighet. Google hevder at de etter hvert vil kunne forutse neste bevegelse i et spill, og på den måte gi like rask opplevelse som via spill som kjører lokalt, men det er fortsatt et stykke igjen. Et fragmentert marked med mange forskjellige tjenester kan eventuelt også bli en ulempe.
Uansett er det nesten helt sikkert at strømming av spill er fremtiden, så her er det bare å henge med i utviklingen.